zondag 6 november 2016

winterjasje


Klaar voor een winterslaapje? 
Ik na het maken van deze jas in ieder geval wel :)
Kleine kabouter (want geef toe, zo ziet ze er toch uit !)  is met haar nieuwe jasje klaar om schattig de kou in te gaan.




Ik begon in september opnieuw aan de cursus patroontekenen voor kinderen.

Niet omdat ik niet geslaagd was, maar omdat het zo interessant is. 
De gezellige babbels die erbij horen zijn natuurlijk een extra bonus !



Na ideetjes sprokkelen in de fifties
neenee geen reis door de tijd maar oude foto's op pinterest, 
tekende ik dit jasje bij elkaar.
De details? een geschulpte rand, insteekzakken, een assymetrische voorkant, een stolpplooitje op de rug én een lusje om hem op te hangen aan de kapstok.




Zo'n jas is een hoop werk:  veel tekenen, tot 2 keer toe helemaal in baalkatoen zetten, véél passen en heel véél onderdelen
Dus na al die vééls en hééls ben ik blij dat hij af is, en ze er zo ongelofelijk kabouterkoddig uitziet :) 






Voor de muts, sjaal en wantjes werd het creatieve breiwonder oma ingeschakeld, de patroontjes ervoor vonden we op ravelry. Danku Oma !! 
ps : het is misschien nog niet koud genoeg voor die lekker warme muts, die leggen we nog even in de kast.





Patroontje van eigen hand
Stof : prachtige donkergroene met oranje spikkels coupon van het stoffenspektakel 
         voeringsstof : popelinekatoen met geometrisch patroon : By Poppy
opstrijkbare tussenvoering H640 ofzoiets? Les Lisettes
         rits - Veritas
         paspel - Stoff.be 
Patroon muts, sjaal en wantjes : www.ravelry.com



13 opmerkingen:

  1. Zalig! Echt een genot om naar te kijken :-) Zelfs ik zou zo'n schattig kabouterjasje willen dragen. Ik kan me voorstellen dat daar héél wat uurtjes werk ingekropen zijn!
    www.xohanax.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig ! die gaan ik eens bestuderen een van de weken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW Tine, ik zou hier bijna een derde kind gaan kopen om die jas als doorgeefstuk te kunnen gebruiken. Maar we gaan dat toch niet doen, stel dat het weer een jongen is. (PS: ik zeg elfje ipv kabouter).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat mooi! Terwijl er in blogland een stortvloed aan jasjes van Straight Grain en Compagnie M plaatsvindt, vind ik dit de leukste die ik zag! Te koddig die kkeine kabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, super!! Dat kraagje is helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke, mooie jas! Ze staat er inderdaad zeer koddig mee, grote fan van de asymmetrische voorkant! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel allemaal :) had zo'n stortvloed aan reacties niet helemaal verwacht..

    BeantwoordenVerwijderen